Extra uitleg herinneringen

Herinneringen


Alle gemaakte afspraken of metingen worden ingepland voor het eerstvolgende 'Tijdvak', inplannen voor het huidige tijdvak is niet mogelijk. De herinneringen op de 'Tijdlijn' tonen het voorgaande tijdvak, het huidige tijdvak en het volgende tijdvak (instelbaar door Lable).


Herinneringen voor metingen hebben de mogelijkheid om deze direct uit te voeren of over te slaan. Na uitvoer hiervan verdwijnen ze van de 'Tijdlijn', 'Agenda' en 'Planning' en worden ze ingepland voor het volgende eerstkomende meetmoment op basis van de herhaling. Bij het overslaan van een meting krijgt de gebruiker de mogelijkheid om een 'Rapportage' op te slaan met de reden van het overslaan van de meting.


Herinneringen voor zorgactiviteiten hebben niet de mogelijkheid om aan te geven dat je de activiteit uitgevoerd hebt.

Let op! Herinneringen over zorgactiviteiten blijven staan. Dit betekent niet per definitie dat deze zorgactiviteit niet is gedaan! Als je twijfelt of de activiteit wel of niet uitgevoerd is, verifieer dit dan bij je collega's of de cliënt zelf.

Tijdvakken

Bij elke zorgactiviteit (of meting onder 'Metingen') kan het gewenste tijdvak worden opgegeven. Het tijdvak bepaalt vanaf wanneer een herinnering wordt getoond. Het tijdvak is echter optioneel. Wordt er geen tijdvak gekozen bij een zorgactiviteit of meting dan wordt de herinnering getoond onder een kopje 'Vandaag'. Voor een correcte werking van de tegel 'Activiteiten' moet het tijdvak zo zorgvuldig mogelijk gekozen worden, alleen voor doorlopende zorgactiviteiten bijvoorbeeld het bieden van structuur, wordt geen tijdvak gekozen.
  • Van 00:00 tot 06:00 : 'Nacht'
  • Van 06:00 tot 08:00 : 'Voor ontbijt'
  • Van 08:00 tot 10:00 : 'Ontbijt'
  • Van 10:00 tot 12:00 : 'Ochtend'
  • Van 12:00 tot 13:00 : 'Lunch'
  • Van 13:00 tot 16:00 : 'Middag'
  • Van 16:00 tot 19:00 : 'Avondeten'
  • Van 19:00 tot 00:00 : 'Avond'
  • Voorbeeld 1

    De huidige tijd is 9:10 op een donderdag. Omdat de cliënt is gevallen helpt een zorgmedewerker elke ochtend de cliënt uit bed. Hiervoor wordt een zorgactiviteit toegevoegd in 'Afspraken'. Deze wordt ingesteld op 'dagelijks' en het tijdvak 'Ochtend' (tussen 10:00 en 12:00). Het eerstvolgende moment van deze herinnering is echter nog vandaag. Immers 9:10 valt in tijdvak 'Ontbijt'. Dit is het huidige tijdvak en het volgende tijdvak is 'Ochtend'. Dus wordt de herinnering al getoond op de 'Tijdlijn'.

    Voorbeeld 2

    De huidige tijd is 9:10 op een donderdag. Als dezelfde afspraak ingesteld wordt op 'Voor ontbijt' (van 06:00 tot 08:00) dan komt de herinnering over de afspraak pas de volgende dag (vrijdag). Waarom? Omdat het nu 9:10 is en dat betekent dat het tijdvak al is verstreken. De herinnering wordt vanaf deze avond, donderdag 21:00 al getoond, omdat 'Nacht' het tijdvak is, dat voor het tijdvak 'Voor ontbijt' ligt.

    Voorbeeld 3

    Elke 2e woensdag van de maand gaat de cliënt 's middags naar de fysiotherapeut. Het is zondag 29 maart. De 2e woensdag van de maand is reeds geweest voor de maand maart, maar in april is het eerstvolgende moment (8 april). De herinnering wordt dan vanaf 8 april ná 12:00 al getoond, omdat 'Lunch' het tijdvak is dat voor het tijdvak 'Middag' ligt.