Incident melding (MIC)

Op de 'Tijdlijn' kunnen gebruikers incidenten melden over cliënten. Een incident melden doorloopt 4 stappen, namelijk:


  • Algemene informatie (type incident, locatie, plaats, datum, etc.)

  • Oorzaken

  • Gevolgen

  • Wie is er op de hoogte gebracht

  • Melding Incident Cliënt (MIC) toevoegen

    Stappen:

    1. Selecteer de afdeling en de betreffende cliënt.
    2. Ga via het hoofdmenu naar de 'Tijdlijn' van de cliënt.
    3. Klik op de knop '+ Toevoegen' en kies 'Incident'.
    4. Selecteer het type incident waar het om gaat.
    5. Vul de datum in en selecteer het moment op de dag (dit kan alleen in hele uren).
    6. Pas eventueel de 'incident afdeling' aan en geef aan op welke plaats het voorval plaatsvond, in dit voorbeeld de gang.
    7. Beschrijf in eigen woorden het incident, de mogelijke oorzaken en gevolgen. Indien je al maatregelen getroffen hebt, beschrijf dit dan ook.
    8. Klik op de knop 'Volgende stap: oorzaken'.
    9. Boven in het scherm verschijnen de gegevens die al zijn ingevoerd. Selecteer de van toepassing zijnde labels om de oorzaak aan te geven, deze kunnen cliënt- en/of omgevingsgerelateerd zijn. De getoonde labels verschillen per type incident.
    10. Klik op de knop 'Volgende stap: gevolgen'.
    11. Geef aan of en welke gevolgen er zijn door de labels te selecteren.
    12. Klik op de knop 'Volgende stap: op de hoogte gebracht'.
    13. Geef aan wie op de hoogte is gebracht van dit incident.
    14. Klik op de knop 'Opslaan'.
    15. Het incident wordt op de 'Tijdlijn' getoond.
    Let op! Het melden van een incident kan met terugwerkende kracht van maximaal een week.