Incident melding (MIC)
Op de 'Tijdlijn' kunnen gebruikers incidenten melden over cliënten. Een incident melden doorloopt 4 stappen, namelijk:
Melding Incident Cliënt (MIC) toevoegen
Stappen:
- Selecteer de afdeling en de betreffende cliënt.
- Ga via het hoofdmenu naar de 'Tijdlijn' van de cliënt.
- Klik op de knop '+ Toevoegen' en kies 'Incident'.
- Selecteer het type incident waar het om gaat.
- Vul de datum in en selecteer het moment op de dag (dit kan alleen in hele uren).
- Pas eventueel de 'incident afdeling' aan en geef aan op welke plaats het voorval plaatsvond, in dit voorbeeld de gang.
- Beschrijf in eigen woorden het incident, de mogelijke oorzaken en gevolgen. Indien je al maatregelen getroffen hebt, beschrijf dit dan ook.
- Klik op de knop 'Volgende stap: oorzaken'.
- Boven in het scherm verschijnen de gegevens die al zijn ingevoerd. Selecteer de van toepassing zijnde labels om de oorzaak aan te geven, deze kunnen cliënt- en/of omgevingsgerelateerd zijn. De getoonde labels verschillen per type incident.
- Klik op de knop 'Volgende stap: gevolgen'.
- Geef aan of en welke gevolgen er zijn door de labels te selecteren.
- Klik op de knop 'Volgende stap: op de hoogte gebracht'.
- Geef aan wie op de hoogte is gebracht van dit incident.
- Klik op de knop 'Opslaan'.
- Het incident wordt op de 'Tijdlijn' getoond.
Let op! Het melden van een incident kan met terugwerkende kracht van maximaal een week.