Inzage voor cliënt of vertegenwoordiger

Krijg je het verzoek voor inzage in het dossier van een cliënt in Lable Care dan zijn er 2 manieren om dit te tonen:

  • Account Mijn Lable Care
  • Lable Care vergrendelen, zodat maar 1 dossier in te zien is

  • Account Mijn Lable Care
    Voor de cliënt en/of de contactpersoon kan een account voor Mijn Lable Care aangevraagd worden. Dit kan door het hiervoor bestemde aanvraagformulier van je eigen zorgorganisatie bij Lable in te dienen.


    Let op! hier zijn kosten aan verbonden en gaat via een centraal contact persoon binnen je zorgorganisatie. Vraag dus even na welke processen hiervoor bij jullie gelden.


    Lable Care op slot zetten
    Binnen Lable Care is daarnaast de mogelijkheid om veilig inzage te geven in het dossier van een cliënt op je eigen apparaat. Daarmee kan je de cliënt, de wettelijk vertegenwoordiger of een derde zoals bijvoorbeeld de huisarts toegang geven tot de informatie over de cliënt. De inzage betreft de tegels 'Profiel''Afspraken' en 'Tijdlijn'. 
Door het dossier te vergrendelen kan de persoon geen ander dossier / gegevens van andere cliënten inzien.


    Lees hier hoe je Lable Care op slot kunt zetten: Het slotje activeren & deactiveren.

    Let hierop bij het gebruik van 'Lable Care op slot zetten' 
    
  • Het apparaat zelf is niet gelocked. Dit betekent dat de persoon die in het dossier kijkt weliswaar geen andere dossiers kan inzien, maar wel andere programma's die niet met een wachtwoord beveiligd zijn, zoals bijvoorbeeld je mailprogramma.
  • Zorg dat je je gebruikersnaam weet voordat je deze functionaliteit gebruikt. Je gebruikersnaam heb je nodig om het slotje te deactiveren.