Inzage voor cliënt of vertegenwoordiger
Krijg je het verzoek voor inzage in het dossier van een cliënt in Lable Care dan zijn er 2 manieren om dit te tonen:
Account Mijn Lable Care
Voor de cliënt en/of de contactpersoon kan een account voor Mijn Lable Care aangevraagd worden. Dit kan door het hiervoor bestemde aanvraagformulier van je eigen zorgorganisatie bij Lable in te dienen.
Let op! hier zijn kosten aan verbonden en gaat via een centraal contact persoon binnen je zorgorganisatie. Vraag dus even na welke processen hiervoor bij jullie gelden.
Lable Care op slot zetten
Binnen Lable Care is daarnaast de mogelijkheid om veilig inzage te geven in het dossier van een cliënt op je eigen apparaat. Daarmee kan je de cliënt, de wettelijk vertegenwoordiger of een derde zoals bijvoorbeeld de huisarts toegang geven tot de informatie over de cliënt. De inzage betreft de tegels 'Profiel', 'Afspraken' en 'Tijdlijn'.
Door het dossier te vergrendelen kan de persoon geen ander dossier / gegevens van andere cliënten inzien.
Lees hier hoe je Lable Care op slot kunt zetten: Het slotje activeren & deactiveren.
Let hierop bij het gebruik van 'Lable Care op slot zetten'